In de jaren 60 probeerden Indonesische communisten een coup te plegen, maar het leger onderdrukte die poging met veel geweld. Ook in de daaropvolgende zuiveringen kwamen tallozen om het leven. De jonge Nana weet maar ternauwernood te ontkomen, maar van haar man en zoon wordt nooit meer iets vernomen. Jaren later is zij hertrouwd met de rijke landeigenaar Darga en leidt ze een ogenschijnlijk zorgeloos bestaan. Maar het verleden achtervolgt haar in haar nachtmerries. Er verandert iets als ze vriendschap sluit met Ina – een onwaarschijnlijke vriendschap, want Ina is immers de minnares van haar man.
Regisseur Kamila Andini, van wie in 2019 het ontroerende The Seen and Unseen tijdens WCA te zien was, vertelt in Nana vooral een verhaal over de kracht van vriendschap tussen vrouwen. Ze doet dat in een bedwelmend visuele stijl, waardoor de beelden nog lang op het netvlies gebrand blijven staan. Gebaseerd op de roman Jais Darga Namaku van Ahda Imran.